Tarvittaessa avoterveydenhuollon lääkäri kirjoittaa sinulle lähetteen Päijät-Hämeen Keskussairaalan ihotautien ja allergologian poliklinikalle. Lähete ei vaadi sinulta toimenpiteitä.
- Päijät-Hämeen Keskussairaalan ihotautien ja allergologian poliklinikka varaa ajan ja lähettää kutsukirjeen kotiisi. Kirjeessä kerrotaan käynnin ajankohta ja mahdolliset erityisohjeet vastaanotolle valmistautumiseen.
Poikkeuksena ovat kiireelliset tapaukset, jolloin hoitoon on päästävä välittömästi potilaan asuinpaikasta riippumatta. Kiireellistä hoitoa annetaan päivystysvastaanotoilla.
Esteen sattuessa
Jos hoitoajankohta ei sovi sinulle, ilmoita asiasta mahdollisimman pian hoitavaan yksikköösi. Näin aika voidaan antaa toiselle potilaalle. Jos et peru vastaanottoaikaasi, siitä peritään maksu. Myös tarttuva tauti, nuha, yskä tai kuume voi estää sairaalahoidon. Jos olosi on epävarma, neuvottele tilanteesta hoitohenkilökunnan kanssa ennen sairaalaan tuloa. |
Vastaanotolle tullessa:
- Ota voimassa/käytössä oleva lääkelista mukaasi sekä mahdollisia kuvatallenteita oireilustasi.
- Poliklinikkakäyntiin kannattaa varata aikaa. Kutsukirjeessä mainittua vastaanottoaikaa noudatetaan niin tarkasti kuin mahdollista, ja henkilökunta tiedottaa aikataulumuutoksista.
- Lasku poliklinikkakäynnistä lähetetään kotiosoitteeseesi.
Saapuminen poliklinikalle:
Huomioithan, että pyrimme sairaalassa savuttomuuteen. Potilaiden ja vierailijoiden tupakointi on sallittu ainoastaan siihen merkityillä paikoilla ulkona. Päijät-Hämeen Keskussairaalan alueella ei myydä tupakkatuotteita.
Asiointi- ja palautekanavat
Allergiapäiväosasto
Iho- ja allergiasairaala, B-porras, 4. krs, Meilahdentie 2, Helsinki
Aukioloajat
ma–to 7:30–15:30
pe 9:00–15:30
Yhteydenotot
puh. 09 471 75200 (kiireelliset asiat (kuten saman päivän peruutukset) klo 7.30-14, kiireettömät asiat klo 8-16)
Palaute:
Toivomme saavamme palautetta vastaanotto-toiminnasta: Anna palautetta - PHHYKY
Palautetta voit antaa myös suullisesti.
Asiakas- ja potilasmaksuista tietoa: Asiakasmaksut ja kuntalaskutus - PHHYKY
Hoitoa koskevia yksityiskohtaisia tietoja ja henkilötunnuksia ei saa lähettää palautelomakkeella tai sähköpostitse tietoturvasyistä. Antamasi palautteen perusteella voimme kehittää palveluamme entistä paremmaksi. Palautteen voi antaa nimettömänä.
Hoitoon liittyvät tiedustelut ja yksityiskohtaiset palautteet pitää osoittaa suoraan asianomaiselle yksikölle joko kirjallisesti tai puhelimitse. Potilastietoja, ajanvarauksia ja hoitoajan peruutuksia ei käsitellä sähköpostitse tai palautelomakkeen kautta.
Lisätietoa potilaan oikeuksista löytyy Päijät-Hämeen Keskussairaalan verkkosivuilta. Hoitoa koskevissa asioissa voit myös ottaa yhteyttä potilasasiamieheen tai sosiaaliasiamieheen:
Tietosuojakysymyksissä sinua neuvoo tietosuojavastaava. Potilasturvallisuutta vaarantavissa tilanteissa voit täyttää vaaratilanneilmoituksen. Lue lisää potilaan tuesta ja oikeuksista verkkosivuiltamme: Anna palautetta - PHHYKY